Kincső baba kekszei

Drága Életédesítők!

Ez a mai nap nem csak azért különleges számomra, mert életem első gyönyörűséges babaváró kekszeit sütöttem meg, hanem azért is, mert végre a mai nappal valóban belevágok a blogolásba...az igazi valódi blogolásba..HIHETETLEN!!!!

A szenvedélyem a munkám is egyben. Óvó néni vagyok, 28 kis pöttömmel a hátam mögött. Ennek minden percét élvezem, de természetesen nekem is vannak olyan napjaim, mikor jól esik valahogy kikapcsolódni, kiszakadni a hétköznapi mókuskerékből. Hát ezt a kikapcsolódást jelenti számomra a sütés. De ami miatt a legjobban imádok sütni az az, hogy megehetem őket a végén! Sajnos vagy nem sajnos, néha én sem tudom eldönteni, de imádok enni, újdonságokat megkóstolni bármit, bárhol, bármikor... Ebben a blogban szeretném mindenki életét megédesíteni, aki csak rákattint bármelyik receptemre. Az biztos, hogy meg fogok próbálni arra törekedni, hogy minél szélesebb körben foglalkozzak mindennel, ami „sütés”. Érdekelnek a különböző kultúrák által használt alapanyagok, de az új technikák megismerésétől sem riadok vissza. Mindent megpróbálok majd megmutatni, ami tuti érdekelni fog minden édesszájú életédesítőt.

Az első blogbejegyzés apropója, nagyon fontos számomra! Az én édes kedves kollégnőm babát vár! Kincsőt hordja a szíve alatt. Nagyon szeretett volna babaváró bulit, ahová én készítettem el a vendégek köszöntő ajándékát, a kis K betűvel megfestett kekszeket.

Életem első köszöntő kekszei, egyik másikon ez meg is látszik,de mindegy is, hisz imádtam az elkészítésének minden percét, plusz utána megkóstolgatni.. és hát számomra ez a legfontosabb.img_4246.JPG

 A recept:        227g vaj

                        175g porcukor

                        1  tojás

                        bármilyen ízesítő

                        pici só

                        1 ek sütőpor

                        415 g liszt

Díszítés:      Fehér nyújtható fondant, vagy marcipán(nehezebben kezelhető egy kicsit, dekorgyöngy és dekortoll

Az elkészítés: A vajat és a porcukrot habosra keverjük, majd a tojást és az ízesítőket, én lime és citrom héját, illetve kevés levét hozzáadva ízesítettem. Ez a két gyümölcs az erős savasságával, jól ellensúlyozza a majd 20 dkg porcukor édességét. Ezután a sütőport, lisztet, sót összekeverjük, és kis adagokban, hozzáadjuk a vajas keverékhez.

Ha a tésztánk szépen összeállt, kinyújtjuk 5-6-7 mm vastagra egy deszkán és kiszúrjuk amilyen formára csak szeretnénk. Sütőpapírral bélelt tepsiben 200 fokon, alul-felül sütés funkción 8 perc alatt kisütjük! Már akkor jó mikor még szép fehér, ezért legyetek nagyon figyelmesek, mikor bent van a sütőben!!!

Az én kekszeim lévő apró hibákat a fondanttal szépen eltakartam, így 15 ugyanolyan cuki kis kekszet készítettem. Hamar meglettem a díszítéssel, hagytam őket 1 órát száradni, majd becsomagoltam. Remélem Nektek is tetszik a végeredmény és elkészítitek otthon! Én biztos nem fogok megállni ennyi keksznél!img_4256.JPG

 

img_4253.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 Legyél te is #életédesítő

                   

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szaboeszti.blog.hu/api/trackback/id/tr1712954065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Szabó Eszti - Életédesítő

Szenvedélyesen imádok sütni, bármilyen desszerttel le lehet venni a lábamról. :) Az én életédesítő blogomon az édes "bűnös" élvezetek kiegészülnek az általam követett egészséges életmódba beilleszthető desszertekkel. Hiszek abban, hogy úgy, mint mindenhol, a sütik terén is a kiegyensúlyozottság vezet az egészséghez és a boldogsághoz! :)

Kövess engem a Facebookon is!

süti beállítások módosítása