Ajváros tekert kalács

Drága Életédesítők!

Az előző bejegyzésemben már megírtam Nektek, hogy idén húsvétkor különleges kalácsokat szerettem volna alkotni. Azt hiszem ez tényleg sikerült, mert a zöld fűszeres sajttal töltött kalácsom után, kis kalács tekercseket készítettem, amiket ajvárral töltöttem meg! :)
img_e9321.JPG

Az alaprecept ugyanaz, mint az előző kalácsomnál, a töltelék és a kalács formázása változott csupán. Több képet is készítettem nektek a sütésem alatt, hogy egy kis plusz segítséget nyújtsak nektek!

Ha a kalácstészta kellően megkelt, nyújtsátok téglalap alakúra, majd a tészta alsó felét kenjétek meg alaposan ajvárral!
img_9305.JPG

Ezután a felső részt hajtsátok az alsóra, és vágjátok kb 2,5 cm vastagságú sávokra a kalácstésztát!
img_9306.JPG

Egyesével emeljétek fel a sávokat, csavarjátok meg a két kezetekkel ellenkező irányba, majd hajtsátok be kör alakúra. A tekercseket kenjétek le tejes tojással, majd így megformázva kelesszétek még 30 percig. 
img_9307.JPG

Ha a második kelesztési idő is lejárt, kenjétek le még egyszer az össze darabot a tojással, szórjátok meg szezámmaggal, majd 175 fokon 35 perc alatt süssétek készre! A kész kis tekercseket pedig egyétek meg mind :D

img_e9318.JPG

Legyél te is #életédesítő

A bejegyzés trackback címe:

https://szaboeszti.blog.hu/api/trackback/id/tr4213744176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Szabó Eszti - Életédesítő

Szenvedélyesen imádok sütni, bármilyen desszerttel le lehet venni a lábamról. :) Az én életédesítő blogomon az édes "bűnös" élvezetek kiegészülnek az általam követett egészséges életmódba beilleszthető desszertekkel. Hiszek abban, hogy úgy, mint mindenhol, a sütik terén is a kiegyensúlyozottság vezet az egészséghez és a boldogsághoz! :)

Kövess engem a Facebookon is!

süti beállítások módosítása